RPG

Forum służące do grania w nasze kochane erpegi...


#76 2017-05-02 14:39:41

 Borwol

MG

7743284
Skąd: Expiarnia
Zarejestrowany: 2009-08-20
Posty: 533
Punktów :   -1 
WWW

Re: Komentarze do sesji

proszę opiszcie mi to w sesji...


-knock! knock!
*Who's there?
-Me! I'll kill You!!
http://orig11.deviantart.net/8b20/f/2008/232/2/a/warhammer_signature___goblins_by_tapik.jpg
Anyone who has a family, a lover, or just doesn't want to get hurt, get outta here!
WOMEN TOO!
I prefer not to hit girls!

Offline

 

#77 2017-05-02 16:28:56

 Lord_Wonski

Rycerz

3881983
Zarejestrowany: 2009-08-20
Posty: 381
Punktów :   

Re: Komentarze do sesji

Jak będzie gruba akcja, to jak mnie botujecie to tak:

- battle mode -  siedzi z tyłu i jak jest opcja użycia umiejętności strzeleckich to używam, jak nie to robię za support moralny

- szukanie/spostrzegawczość - always on

- rozmowa - Friendly: spoko/ok - Enemy - "Gdzie ma księga pomiocie"

To tyle, walkę borys może rzucać śmiało, nie boję się bo 2 PP mam

Offline

 

#78 2017-05-02 16:37:13

 Borwol

MG

7743284
Skąd: Expiarnia
Zarejestrowany: 2009-08-20
Posty: 533
Punktów :   -1 
WWW

Re: Komentarze do sesji

Po pierwsze  harry zgadza sie z Ottem mozesz to sunny opisac  i zdecydowac czy sie sluchasz czy  nie. Glowe bys dal ze dobrze idziesz Po drugie o pp sie nie martwcie. Bardziej o koczyny


-knock! knock!
*Who's there?
-Me! I'll kill You!!
http://orig11.deviantart.net/8b20/f/2008/232/2/a/warhammer_signature___goblins_by_tapik.jpg
Anyone who has a family, a lover, or just doesn't want to get hurt, get outta here!
WOMEN TOO!
I prefer not to hit girls!

Offline

 

#79 2017-05-04 15:18:46

 Lord_Wonski

Rycerz

3881983
Zarejestrowany: 2009-08-20
Posty: 381
Punktów :   

Re: Komentarze do sesji

Żeby nie było kwasów, parę zasad proponuję:

1) MG dostaje jak zawsze 100% władzy, ale jak planuje robić coś głupiego to przy następnym spotkaniu 5 pasów na gołą dupę (lub stawia browara).

2) w komentarzach piszmy jak mamy jakieś wąty i pretensje, taka karta skarg i zażaleń.

3) to ma być fun dla wszystkich, dlatego jak jeden nie ma funu to niestety trzeba rozwiązać sprawę.


Ja mam też pretensje, i myślę że z tego powodu wyszła gównoburza, że opisy są za krótkie. Gdyby Borro opisał cały proces co się stało, dlaczego nie zauważyliśmy jak zdejmuje kajdany itp to by nie było pretensji.

Ja np. mam pretensje do architektury. Nie wydaje mi się żeby robił ktoś pokoje bez okien, bo potem są takie problemy jak światło i powietrze. Nie było np. w opisie źródła światła w pokoju, ja dodałem świeczki bo to wydawało się logiczne, ale na przyszłość bym prosił w opisie pomieszczenia o:

Źródła światła; ilość wejść/wyjść: większe przedmioty; opis najlepiej żeby był podzielony akapitami. Np:

Drużyna weszła do pokoju, całego zrobionego z kamienia, lekko oświetlanego przez światło księżyca sączące się przez okratowane okno na ścianie przed nimi oraz przez pochodnie, znajdującej się na każdej ze ścian.

Na lewej ścianie stały regały z księgami, oraz ozdobna zbroja.

Przed nimi znajdowało się wejście do lochów, okratowane.

Pod prawą ścianą stał stół oraz trzy krzesła

Offline

 

#80 2017-05-04 16:37:37

 Borwol

MG

7743284
Skąd: Expiarnia
Zarejestrowany: 2009-08-20
Posty: 533
Punktów :   -1 
WWW

Re: Komentarze do sesji

1) tak musi byc. Wiem ze niektore rzeczy moga wydawac sie naciagane ale czasem wszystko sie wyjasni a czasem trzeba uznac ze narracja wymaga ofiar - ogladamy filmy nie od dzis i wiemy ze czasem sie cuda widzowi prezentuje. Wiemy tez ze naprawde czasem niewiarygodne rzeczy ludzie w realu odwalają
2) tak tez jest ok ale nie zmuszajcie mnie do wyjasniania kazdej wedlug was niedorzecznosci- znow odrobine zaufania - wiekszosc prawdopodobnie sie wyjasni
3) tez jestem tego zdania. Po pierwsze czill. Akcja zeby nie byla nudna czasem tez bedzie podkolorowana. Taka rola mg.
4) co do opisow sie zgadzam ze niektore sa po macoszemu. Ogolnie mam malo czasu zeby na raz zrobic konkretna robote ale wiem ze powiniem sie lepiej przylozyc. Czasami celowo opisy sa znikome bo nie maja w tym miejscu znaczenia ale rozumiem ze wam to przeszkadza. Moja kulpa. Post z ucieczka lekko edytuje dla porzadku.
5)co do architekury faktycznie nie ma sensu z waszego punktu widzenia i rozumiem watpliwosci. Tu jednak je pewien sens, ktory jak teraz wyloze na talerzu, uwazam ze popsuje lekko frajde. To swiat magii i psycholi- nie wszystko musi byc logiczne
6)dalej podtrzymuje ze posty i priwy dotyczace tego co widzicie i czujecie nie beda wykraczaly poza waszą percepcję. Inaczej to nie ma sensu

Czy to pasi?


-knock! knock!
*Who's there?
-Me! I'll kill You!!
http://orig11.deviantart.net/8b20/f/2008/232/2/a/warhammer_signature___goblins_by_tapik.jpg
Anyone who has a family, a lover, or just doesn't want to get hurt, get outta here!
WOMEN TOO!
I prefer not to hit girls!

Offline

 

#81 2017-05-04 17:24:30

Szary

Rycerz

6998209
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 359
Punktów :   

Re: Komentarze do sesji

Popieram. Kwestie opisów. Rozumiem, w jakim celu są one budowane w ten sposób, ale to nie dalej nam, żadnego materiału do pracy, co później przeradza się w błądzenie za celem, który pojawia się bez ostrzeżenia i zmusza do działania tylko na jego podstawie - przykład ducha, czy teraz cela. Ja osobiście jak postać z wyższym intem preferowałbym bawić się w detektywa i łączyć wątki niż po prostu szukać kolejnych scenek fabularnych. Miłym tonem byłoby np. zaakcentowanie, że więzień siedzi jak embrion, w bezruchu albo coś. Nie wskazuje, że ręką coś zasłania, ale chociaż tłumaczy sytuację, bo obecnie część rzeczy po prostu się kondensuje z niczego, co zabiera nam wszystkie możliwości interakcji i trochę kaleczy poczucie realizmu. W tym polu mam również drobne uwagi.

1. Rozumiem zabieg - dom z opisu był labiryntem i jako gracz byłem pewien, że jakiegoś powodu będziemy tu błądzić nocą - to  mi się podoba, ale błądzimy w nim jakby to był wersal (a przynajmniej odnoszę takie wrażenie). Rozumiem, że idąc z jadalni nie przeszliśmy kilkuset metrów i nie zrobiliśmy nastu zakrętów, bo samo to czyniłoby ten dworek czymś wielkości zamku. Strzelam, że od jadalni dzieli nas max 40m co a i tak czyniłoby ten dom  dużym(taki Pałac Młynarza to ~ 15mx40m - główny budynek i dobudówka ~20mx15m, a to "pałac"), zakładam też, że nie ma tu zakrętu co 2m i nie robiliśmy żadnych schodów, więc wszyscy powinni mieć raczej dobre pojęcie chociaż co do kierunku marszy a kraś powinien wrócić z zamkniętymi oczami (prawie nigdy się nie gubi, bez wahania jest wstanie określić kierunek północny, instynktownie orientuje się w przestrzeni, taki "labiryncik" powinien robić na autopilocie jako stopień trudności "zbyt banalny").

2. Mam wrażane, że w każdej najprostszej rzeczy efekt działania naszych postaci jest wynikiem rzutu natomiast, w wypadku postaci NPC mając noobprotection i aimbota, czyli nadnaturalnie wysoki odsetek akcji udanych. Taki Lothar np. prowadząc nas do sypialni musiał dopilnować, aby te dziwne czynniki nie dały nikomu do myślenia zbyt wcześnie - zmęczenie zmęczeniem, ale taki Bruno powinien momentalnie stanąć i parsknąć "gdzie nas wleczesz" a następnie "oddawaj broń". Dla niego powinno to być naturalne. Dieter przykładowo w spokoju wszedłby do pokoju, a jednak wszyscy poszli skryptem pomimo dziwnych okoliczności i różnić charakteru. Dalej przy stole domownicy osiągnęli 100% skuteczność udanego blefowania. Rozumie, że mogą być w tym dobrzy, ale nie przy każdej okazji okoliczności były po ich stronie, a też deklarowałem Dieterem, że pilnuje rozmów właściwie cały wieczór, więc dosłownie każde kłamstwo musiał wejść przez jego SW i oczywiście kontekstowo reszty kompanów. Rozumiem, że mogli mówić co chcieli, a my to słyszeliśmy i mogliśmy sobie zrobić z tym co chcieliśmy, ale skoro tak trzymamy się zasad to każdy powinien dostać na pw wyłapany moment kłamania,a ciężko mi uwierzyć, że nikt przez cały wieczór nie wyłapałby nawet jednego fałsz. Dalej Jonah. Chłopak wykonał udany blef vs 4 (więc zapewne musi mieć przekonywanie i przemawianie/rozwiniętą Ogł. oraz robił to w bardzo niesprzyjających okolicznościach patrzy Bruno kara -20), wykonał udany test ukrywania? vs 2-3 osoby (tu dostał może jakiś plus bo ciemnio, chociaż mamy widzenie w ciemności i pochodnie, więc to też dyskusyjne), następnie wykonał kolejny udany test ukrywania? vs 2 (tym razem już bez plusa bo ciemno i na pewno bez plusa z okoliczności, bo parzyłem w jego stronę i ewidentnie czekałem na odpowiedź robiąc swoje, więc na pewno nie był poza moim zasięgiem wzroku). Następnie zakładając, że wyczuł moment co wymagałoby testu spostrzegawczości/inta, zerwał się błyskawicznie (zapewne test zwinności) i wykonał udany test siły vs (tu niech będzie, że nam rzuty nie sprzyjały i nic nie ogarnęliśmy) bezwładnej masie nas i drzwi. Czy to było możliwe? Jasne, ale prawdopodobne, nie - chyba, że przypadkiem jest mistrzem cieni i równie dobrze mógł nas złożyć w precla.

Na moje, wystarczy trochę więcej detali świata, niekoniecznie o znaczeniu oczywistym i nieskryptowe traktowanie postaci NPC, bo bez tego mam wrażenie, że nasza rola ogranicza się do decyzji, w którą stone chcemy iść.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:atSWsjQt_R80VM:http://img.qj.net/uploads/articles_module/129241/tenchu4.jpg?301808&t=1

cały EXP jest mój !!

Offline

 

#82 2017-05-04 17:38:06

 sunnyendrju

LetMeBeYourGuide

3974031
Skąd: Expiarnia
Zarejestrowany: 2009-08-20
Posty: 409
Punktów :   
WWW

Re: Komentarze do sesji

Z mojej strony tylko krótkie pytanie: Borro to jest jakaś gotowa przygoda? Może tu leży problem i gość projektujący przygodę/podręcznik do niej trochu nie ogarnął?

Jak już wczesniej pisałem, kwestia dogrania sesji jest teraz w najlepszym momencie, bo kazdy sobie przypomina jak działa wh2.0 i wczuwa się w swoją postać.


Bum bum, walking like a love machine,
I am the hardest thing you ever seen,
Bum, I am the Machomen of your desire,
I was born to set the girls on fire.
https://i.imgur.com/sWNzj2y.jpg

Offline

 

#83 2017-05-04 17:40:23

 Borwol

MG

7743284
Skąd: Expiarnia
Zarejestrowany: 2009-08-20
Posty: 533
Punktów :   -1 
WWW

Re: Komentarze do sesji

Z rozmowami jezt troche inaczej. To nie dnd. Musieliscie wyrobic sobie zdanie na temat postaci na podstawie opisow ich zachowan. Naturalnie sami dochodziliscie do pewnych wnioskow. Prawde mowiac oni prawie nie klamali. A co do Jonaha bylo podobnie nie do konca mu ufaliscie i slusznie ale wcale nie napisaliscie ze go pilnujecie podczas uwalniania. To ze do kogos mowisz nie znaczy ze na niego patrzysz. Zalozyliscie ze jest przypiety. Czuliscie sie bezpieczni stad wyszlo jak wyszlo. Gdyby nie akcja pewnie byscie do tego na spokojnie podeszli i inaczej by wyszlo.
Co do posiadlosci to napisalem ze wydaje sie wam ze korytarze sie przesuwaja...


-knock! knock!
*Who's there?
-Me! I'll kill You!!
http://orig11.deviantart.net/8b20/f/2008/232/2/a/warhammer_signature___goblins_by_tapik.jpg
Anyone who has a family, a lover, or just doesn't want to get hurt, get outta here!
WOMEN TOO!
I prefer not to hit girls!

Offline

 

#84 2017-05-04 18:45:44

Szary

Rycerz

6998209
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 359
Punktów :   

Re: Komentarze do sesji

Jasne WH to nie D&D, ale też WH nie gra narracyjna - to ani świat mroku, ani tym bardziej De Profundis. Więc skoro trzymamy się zasad to w podręczniku wyraźnie jest, że próba blefu to test sporny przekonywanie(Ogł.) vs SW. Argument jest zatem nietrafny. Nie może być tak, mechanika działa tylko w jedną stronę (gdy gracz blefuje, a w wypadku okłamywania gracza już nie). Łamie to podstawowe zasady gry. Na to w tym wypadku jest SW, aby postać o wysokim SW mogła wyłapać nieszczerość, a BG o niższym SW nie. Nie mówię jednak, że ktoś ma dostawać w pw typu. "Gospodarz kłamie, że jest właścicielem domu", ale coś w postaci: "Gospodarz jest nieszczery/coś ukrywa" jest na miejscu. Słowa to jedno, ale to rzut determinuje jakość ich dostarczenia w wypadku takiej dwulicowości. Nie zakładam, że wszystko co powiedzieli, było kłamstwem, ale zasłanianie się "świętym prawem" gościnności i zapewnienie nas o tym, że gotów nas sam bronić  to trochę dużo zważając na okoliczności. Zakładam też, że nie cala rodzina mogła być szczera w swoim smutku na wieść o śmierci Gustava - pedomag szczególnie. Twój argument obrazuje też ogólny problem w tej sesji. NPC dostają darmowy sukces we wszystkim, bo fabuła , natomiast my zmuszeni jesteśmy do zdawania się nieustanie na łaskawość rzutów. Przykładem jeżeli nie zadeklarujemy, że wpatrujemy się wprost na coś to automatycznie tego nie widzimy. Oczywiście, na spokojnie inaczej by to wyszło i zapewne on też inaczej by się zachował, ale zastanów się... czy jeżeli ktoś z nas byłby w tej celi nie zmuszony byłby do wykonania serii rzutów, aby tego dokonać? Oczywiście, że by był, bo my bez udanego rzutu nie możemy się obudzić na dźwięk rykowiska - Dieter najlepszy przykład.

" Czuliscie sie bezpieczni" - niemożliwe. To dom maga, kompani walczą za ścianą, a my spuszczamy gardę przed klientem, któremu podobno chwile temu groziłem podpaleniem, który mnie zwyzywał i na którego deklarowałem, że jestem zły? Już zostań przy tym, że z rzutów dostałem chwilowej jaskry, bo ta motywacja jest dużo gorsza - w rzuty na przekór logice i prawdopodobieństwu jestem jeszcze wstanie uwierzyć.

Rozumiem, że dla istotnych aspektów fabularnych można poluzować, ale w ogólności NPC muszą przestrzegać tych samych zasad. Alternatywnie zmusisz nas tym do braku jakiegokolwiek zaufania w to co widzimy i nieustannego zabezpieczania w mechanice przed wszystkim.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:atSWsjQt_R80VM:http://img.qj.net/uploads/articles_module/129241/tenchu4.jpg?301808&t=1

cały EXP jest mój !!

Offline

 

#85 2017-05-04 18:56:06

 Borwol

MG

7743284
Skąd: Expiarnia
Zarejestrowany: 2009-08-20
Posty: 533
Punktów :   -1 
WWW

Re: Komentarze do sesji

Wlasnie to mnie wkurza. Zmuszacie mnie do tlumaczenia sie mistrzowi gry. Zatem Po pierwsze ondurin nie klamal akurat. Po drugie jesli chodzi o jonaha wystarczylo powiedziec ze go pilnujecie.
Po trzecie jesli ktos czul ze cos jest nie tak, mial to na privie. Nie ma auto sukcesow. Chocby walka jest tego dowodem gdzie lies zlamil


-knock! knock!
*Who's there?
-Me! I'll kill You!!
http://orig11.deviantart.net/8b20/f/2008/232/2/a/warhammer_signature___goblins_by_tapik.jpg
Anyone who has a family, a lover, or just doesn't want to get hurt, get outta here!
WOMEN TOO!
I prefer not to hit girls!

Offline

 

#86 2017-05-04 19:06:29

Szary

Rycerz

6998209
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 359
Punktów :   

Re: Komentarze do sesji

Ja nie oczekuje, żebyś mi się tłumaczył, bo nie chce, żebyś mi tym psuł zabawę. Co MG powie już się stało. Chciałbym jedynie, żebyśmy trzymali się albo zasad, albo logiki, bo widzę, że wybierasz to kontekstowo i kończy się to tym, że zostajemy na lodzie.

Ze spokojem o auto sukcesy w walce bym Cię nie posądzał, tam zawsze wszystko leciało zgodnie z mechaniką.

Dobrze, zostańmy zatem przy bardziej rozbudowanej części mechaniki, alby nie było później wątpliwości co do podejścia naszej postaci do jakiejkolwiek akcji. Będziesz miał więcej kontekstu, to zaraz pójdzie łatwiej się dogadać.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:atSWsjQt_R80VM:http://img.qj.net/uploads/articles_module/129241/tenchu4.jpg?301808&t=1

cały EXP jest mój !!

Offline

 

#87 2017-05-04 19:22:08

 Borwol

MG

7743284
Skąd: Expiarnia
Zarejestrowany: 2009-08-20
Posty: 533
Punktów :   -1 
WWW

Re: Komentarze do sesji

Pamietajmy glownie o swietosci slowa mg. Naprawde ja po cos konkretnych wyborow dokonuje


-knock! knock!
*Who's there?
-Me! I'll kill You!!
http://orig11.deviantart.net/8b20/f/2008/232/2/a/warhammer_signature___goblins_by_tapik.jpg
Anyone who has a family, a lover, or just doesn't want to get hurt, get outta here!
WOMEN TOO!
I prefer not to hit girls!

Offline

 

#88 2017-05-04 19:23:53

 sunnyendrju

LetMeBeYourGuide

3974031
Skąd: Expiarnia
Zarejestrowany: 2009-08-20
Posty: 409
Punktów :   
WWW

Re: Komentarze do sesji

Dobra Pany starczy, wszyscy już napisali co im lezy na sercu, gramy dalej.


Bum bum, walking like a love machine,
I am the hardest thing you ever seen,
Bum, I am the Machomen of your desire,
I was born to set the girls on fire.
https://i.imgur.com/sWNzj2y.jpg

Offline

 

#89 2017-05-04 19:25:45

 Lord_Wonski

Rycerz

3881983
Zarejestrowany: 2009-08-20
Posty: 381
Punktów :   

Re: Komentarze do sesji

Szary napisał:

Rozumiem, że dla istotnych aspektów fabularnych można poluzować, ale w ogólności NPC muszą przestrzegać tych samych zasad. Alternatywnie zmusisz nas tym do braku jakiegokolwiek zaufania w to co widzimy i nieustannego zabezpieczania w mechanice przed wszystkim.

Przypomnieć jelenie/zwierzoludzi? To było fajne zagranie, dostałem info na pw że "jestem pewny, że to zwierzoludzie" krzyknąłem i wyszedł jeleń. Było jasne, że test nie poszedł dopiero, jak było po akcji. Moje potknięcie, nietrafienie i cała akcja też były dobre. Tutaj podejrzewam że borro coś podobnego zrobił, tylko nie wyszło mu to tak elegancko.

Z blefem jest różnie, a szczególnie jak blef odbywa się w takich warunkach, że ciemno jak w dupie, a światło pochodni też dobre nie jest. Nie trudno się domyślić, że trick z kajdanami był przygotowany wcześniej i mieliśmy małe szanse na zauważenie jego. Do tego dochodzi akcja z psem jako rozpraszanie uwagi.

Problem moim zdaniem był tylko w opisie, i z tego co rozumiem Szary ma pretensje że Borro nas "boci" za bardzo, gdyż nie mamy czasu na odpowiedź. Z tego co rozumiem to chodzi o to, żeby nie wybijać nas z postaci, bo takie akcje są zawsze ryzykowne. Ja i szary jesteśmy pewnie dość zręcznymi osobnikami, i przynajmniej powinniśmy mieć szansę złapać golasa. Jakby się nie udało bo by dostał +100 do testu od fabuły to by chyba go tak nie bolało jak to, że wg Szarego jego lutniarz przewrócił się na plecki i machał łapkami bezradnie jak żółw.

Taki opis myślę że by załatwił sprawę i wątpliwości, myślę że udało mi się uchwycić sedno problemu:

Ja to zrozumiałem tak: my podważamy kłódkę, szary przejmuje ode mnie pochodnie, pomaga mi z dźwignią i kłódka pęka. Rzucamy okiem na walkę, bo usłyszeliśmy dziwny plask i szczeknięcie. Na to czekał więzień, który szybko jednym ruchem ściągnął kajdany, których zapięcia były luźno trzymane przez słomę (z tyłu, tam gdzie wchodzi normalnie metalowy bolec) i rzucił się na drzwi. Element zaskoczenia i mała krzepa barda i rzemieślnika nie miała szans z impetem drzwi, padli plackiem na ziemię, upuszczając to co mieli w rękach. Nie czekając na to aż wstaną, więzień chwycił pochodnię i cwałem niczym sarna pognał korytarzem.

PS: Endris, daj załatwić sprawę, bo później problem zostanie i jebnie w twarz, nie ma nic gorszego niż RPG gdzie nie wszyscy są na takim samym poziomie zagłębienia się... w fabule oczywiście.

Ostatnio edytowany przez Lord_Wonski (2017-05-04 19:28:31)

Offline

 

#90 2017-05-04 19:31:59

Szary

Rycerz

6998209
Zarejestrowany: 2009-08-22
Posty: 359
Punktów :   

Re: Komentarze do sesji

Pany, ja już napisałem posta w sesji, więc przyjąłem co się stało i czekam na dalszy rozwój wydarzeń. Co mi się nie podoba chyba wyklarowałem jasno, więc z mojej strony to tyle. Co zrobi z tym MG to już w jego gestii, a ja sam będę teraz bardziej szczegółowy w mechanice.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:atSWsjQt_R80VM:http://img.qj.net/uploads/articles_module/129241/tenchu4.jpg?301808&t=1

cały EXP jest mój !!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.power-ranger-furia-dzungi.pun.pl www.forestwars.pun.pl www.herozerobohaterzy4ever.pun.pl www.1x2.pun.pl www.funnykillers.pun.pl